maanantai 19. helmikuuta 2018

Päivä Tukholmassa

Vuoden ensimmäinen ulkomaanmatka! Niinkin kauas kun naapurimaan pääkaupunkiin, Tukholmaan. Ja vielä risteillen. Laivahommat ei kuulu mun lempparijuttuihin, mut välillä sitä tulee silti harrastettuu. Vähän aikaa sitten saatiin Henen kans sellanen idis et vois lähtee. Sitten näpyteltiin varaus Siljalle kun molemmilla oli sopiva sauma vapaata. Mä oon enemmän kulkenu Viikkarilla. Lähes kaikki Ruotsiin suuntautuneet kalareissut on sisältäny laivamatkoja ja niiden johdosta risteily on kyllä tullu tutuks vähän liiankin kanssa. Niitä ennen olin vaan kerran käyny Tukholmassa.

Lähettiin viime perjantaina Henen kans ihan kaksin. Promenadehytistä oli hyvä kyyläillä risteilystä riemastuneita ihmisiä. Oltiin otettu menomatkalle buffa. Se on kyl ihan jäätävää meininkiä. Ruoka oli hyvää, mut kyl sitä mieluumin istuskelee jossain vähän rauhallisemmassa mestassa syömässä. Mut tulipahan taas pitkästä aikaa testattua. Buffan jälkeen oli maha niin täynnä et oli pakko mennä hyttiin ottaa lepii.



Hyttiin vetäytyminen oli oikeesti hyvä veto. Seuraavana aamuna olo oli suhteellisen pirtee. Kerranki ei tarvinnu herää laivassa ihan karmeessa darrassa. :D Jostain kumman syystä toi laivamatkailu aiheuttaa yleensä aika rapsakat olotilat. Nyt oli kuitenkin toisin ja hyvällä fiiliksellä pääs lähtee matkaamaan kohti keskustaa. Siljan terminaali on vähän kauempana kun Viikkarin. Terminaalilta pitää kulkee metrolla. Tai varmaan dösälläki pääsis, mut me otettiin metro. Tälläset päiväjossain -risteilyt noudattaa melkein aina samaa kaavaa. Päätöntä hengailua kaupungissa, pikaiset syömiset, päiväkaffit ja sit takas laivaan.  Ihan sama meininki tälläkin kertaa. Ehkä joskus pitäis ottaa joku ihan oikee suunnitelma päivälle, mut menee se aika ihan hyvin noinkin. Tukholmassa oli kiva keli! Aurinkokin kävi aina välillä näyttäytymässä.










Laiva takas Helsinkiin lähti vähän ennen viittä. Enää paluumatkalla ei otettu buffettia. Kerta riitti ihan hyvin. Nautiskeltiin sopivan hintaiset kahden euron skumppalasilliset ja mentiin laivan spaosastolle hetkeksi lillumaan porealtaisiin. Mä en koskaan aikasemmin oo tehny niin. Se oli kivaa. Kylpemisen jälkeen käytiin syömässä ihan hervottoman kokoiset ja hyvät salaatit, jonka jälkeen iskikin taas väsy. Hytti kutsui jälleen... Oli kyllä mukavaa tehdä tällänen rentoiluristeily kerrankin. Vaikka mä en niin risteilemisestä pidäkkään, oli meillä yhessä kivaa. Aika hauskaa et olin joskus kaikkia reissuja pohtiessa miettiny et oliskohan Hene hyvää matkaseuraa. Arvelin että salee vois olla ja oikeessahan mä olin! Tää oli meijän ihka eka matka. Aika mini, mutta kuiteski. Tästä on hyvä jatkaa ja alkaa suunntella uusia reissuja. Eikhön niitä tuu vielä paljon lisää. :)

2 kommenttia:

  1. Harvoin sanon kenestäkään näin mut ootte kyllä niin hyvännäkönen pari! :) <3

    VastaaPoista