maanantai 20. toukokuuta 2019

Kohta kesälomalle

Kovaa on tääki kevät menny eteenpäin ja kohta on jo kesäkuu. Kohta alkaa myös Henen kesäloma. En jotenkin osaa puhuu yhteisestä kesälomasta, koska mullahan ei virallisesti mitään lomia ole. Mä oon "lomalla" aina sillon kun tarvii, Hene taas kerryttää lomansa. Oon itseasiassa vaan kaksi kertaa ollu ihan virallisella myönnetyllä kesälomalla, mut sillonkin vaan noin viikon. Soppareiden kanssa kikkailemisella on veronsa, mut pääsenpähän vapaalle aina kun siltä tuntuu. Tai lompakko antaa löysää sen verran. Mun lomat on täysin palkattomia, ei lomarahoja yms. Onneks budjettien miettiminen on mulle helppoa ja ihan mielekästä hommaa. Myös säästäminen on mulle ihan luontainen juttu. Ite mä oon siitä vastuussa rahat riittää kaikkiin matkailutouhuihin, harrastuksiin ja peruselämiseen. Oon melkein aina ollu aika pienituloinen, mut ei se oo koskaan kovin paljoo menoa hidastanu. Oon tottunu siihen, oppinu hoitaa asiani sen mukaan ja siksi se ei oo ongelma.

Raha-asoista takas alkuperäiseen aiheeseen. Helatorstaista lähtien lomaillaan yhdessä Henen kanssa. Lähetään Kreikkaan. Taas. Kreikasta löytyy kauniita paikkoja, se on lähellä ja sinne pääsee pienelläkin budjetilla. Vesi on kirkasta ja luonto salee tähän aikaan vuodesta ihanan vehreää. Pyöriteltiin kyllä kaikenmoisia vaihtiksia kun tätä matkaa mietittiin. Selailtiin lentoja eri maihin laajalla skaalalla. Tsekattiin myös valmiita pakettimatkoja, viime kesän Parga todisti että ei se niin kauheeta ollukkaan. Lopulta päädyttiin ottaa mukavan edulliset lennot pienelle Skiathoksen saarelle. Kreikan saaret on aina kiinnostanu, Skiathos vaikutti kivalta, siellä on paljon rantoja, ei överisti turisteja näihin aikoihin ja viimeisenä silauksena... siellä on aika siisti lentokenttä. :D Tää tieto löyty Heneltä. Se on suosittu spottauskenttä. Välimeren versio Karibialla sijaitsevasta St. Maartenin kentästä. Kun youtubeen kirjottaa Skiathos, tulee paljon materiaalia juurikin siitä kentästä.


Klikkailtiin Finskin lennot ostoskoriin ja kylkeen halpa majoitus booking.comista. Viikon verran päästään taas ihastelee kirkasta vettä ja kaikkee muuta kivaa. Oon yrittäny löytää kohteesta tietoa, mut jostain syystä sitä ei oo niin paljoo tarjolla (paitsi siitä lentokentästä) kun Kreikan muista kohteista. Mut se voi olla hyväkin juttu, jospa se tosiaan olis sellanen kohde joka ei oo ihan niin turreutunut. Ihanaa on kyllä lähtee.


Kreikan lomailut ei lopu vielä tähän... Seuraavan kerran samoille suunnille tulee lähettyä heinäkuussa, kun lähetään likkaporukalla Kreetalle. Vaikka matkustan aika paljon, on seurana harvemmin omaa perhettä. Nyt lähetään Mamin, Viivin ja Pinjan kanssa yheiselle reissulle. Mamin kanssa oon viimeks matkustanu melkein 8 vuotta sitten, Viivin kanssa 13 vuotta sitten ja Pinjan kanssa 15 vuotta sitten. Hups. Nyt asia korjaantuu ja se on kivaa. Edellisen kerran kun oon ollu Pinjan kanssa samaan aikaan reissussa, vannoin et ei enää koskaan perheen yhteisille reissuille. :D Pinja ja Pyry oli sillon vielä aika pieniä, todella ärsyttäviä yhessä ja mulla meni totaalisesti pata jumiin. Veikkaan että tällä kertaa menee vähän paremmin! Innolla odotan tätäkin reissua. Brunaa, uimista, rentoilua ja hyviä drinksuja rantabaarissa.

Toki kesän aikana tuun tekemään muutakin löhöämään biitsillä. Pari kalareissua on kalenterissa myös. Myös niitä odotan. Eka on jo ensi kuussa juhannuksen tienoilla. Ihanaa päästä pohjoiseen. Se on mulle kuitenkin kaikista tärkeintä. Mun mielestä rantalomille paras aika on silloin, kun täällä pohjolassa on ikävät kelit. Kesäisin kuitenkin tää oma kolkka ja naapurimaat tarjoo kaikkee niin siistiä, et ei oo tosikaan. Molemmat kalareissut on Norjaan. Toinen Nordlandiin ja toinen Finnmarkiin. Persettä pitää taas puuduttaa autossa jokusen tunnin ja kilsan edestä, mut en se sen arvoista. Mä jopa jo vähän odotan niitä ajomatkoja. Niissä on omanlainen tunnelmansa! 

Kuvat viime elokuulta Pargasta. Oon käyny välillä tsekkailee vanhoja postauksia ja fiilistelee lähtöä. Kaikki Kreikka-aiheiset jutut löytyy TÄÄLTÄ.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti