perjantai 21. joulukuuta 2018

Pikkujoulut idässä

Nyt tulee postaukseen vähän erilaiset kuvat kun yleensä. Mulla on lähes aina kamera mukana kaikkialla, mut nyt se on lainassa, joten täytyy tyytyä puhelimella otettuihin kuviin. Oltiin alkuviikko Henen kanssa käymässä Joensuussa. Suunnattiin itään jo myöhään su iltana. Maanantaina heräiltiin rauhassa Rikun ja Saanan luota. Joensuussa oli paljon enemmän lunta kuin meillä. Nyt tosin täälläkin on ihan kivasti valkoista mönjää maassa, mut vielä alkuviikosta asia oli toisin. Lähettiin viettämään maanantaipäivää pikkujouluhengessä ja nauttimaan lumisesta maisemasta Kolille. Mä oon tietääkseni käyny Kolilla vain kerran. Joskus todella kauan sitten jonkun sukulointireissun yhteydessä. Mä olin ihan innoissani koko matkan, kun ympärillä näkyi lunta. Jätettiin auto parkkiin ja lähettiin reippailemaan Kolin huipulle.

Oli niiiiiiiin hienon näköstä kaikkialla! Mua huvittaa tää oma suhtautuminen talveen. Vielä viime joulukuussa lähin pohjoisen reissulle ihan tietämättömänä kaikesta talvisesta kauneudesta. "En tykkää kauheesti talvesta" meiningillä... Mitäs nyt. Tuolla mä painelin mettässä ihan riemuidioottina fiilistelemässä kaikkee. Tykkylumi on niin kaunista. Oli kaikinpuolin niin ihanaa olla ulkona ja kattella maisemia.

Just tälläsiä hetkiä luonnolla mä tarviin toimiakseni. Ne on mulle polttoainetta. Tuo energiaa. Ihanaa et nykyisin sen energian saa myös talven aktiviteeteista, eikä pelkästään muista vuodenajoista. Talvi oli ennen mulle sellanen tyhjä ajanjakso, jolloin vaan odottelin kevättä alkavaks. Perhokalastusta kuin ei oikein voi talvella harrastaa. :D Syksyllä taas tuli pelättyä et milloin alkaa pakastua. No osittain asiat on edelleen ihan samalla jamalla, mut kyllä tää uudelleen muodostettu suhde talveen vähän lievittää noita tuntemuksia.



Tää lumifiilistely oli hyvää ensimakua parin viikon päästä koittavaan reissuun. Lähetään muutamien viime vuoden luokkalaisten kanssa Ylläkselle laskettelee. Ai että, kauhee leskettelukuume. On uudet sukset ja monotkin odottamassa. Kolilla ei vielä ollu rinteet auki. Käytiin käppäilemässä lyhkänen huippujen kierros. Mä olisin halunnu olla ulkona vaikka pidempääkin, mut meillä oli vielä muitakin pikkujoulujuttuja tiedossa. Reippailujen jälkeen mentiin Koli Relax spahan rentoilemaan. Haluttiin mennä sinnekkin vielä valoisan aikaan, et sieltäkin käsin vois vielä ihastella ympärilläolevia maisemia. Tähän aikaan vuodesta päivä ei oo kovin pitkä missään. :D


Kolin spa oli ihana. Tosi pieni ja tunnelmallinen. Sisällä muutama pikkunen allas, erilaisia saunoja ja suihkuja. Ulkona pari paljua. Hintaan kuului oman valinnan mukaan skumppa, puna tai valkoviini ja Lumenen tuotteita. Lisäks tarjolla oli glögiä ja pipareita. Rentoiltiin useempi tunti, jonka jälkeen käytin vielä syömässä Kolin hotellin ravintolassa. Ihan mahtava päivä ja aika täydellinen pikkujoulusetti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti