perjantai 23. elokuuta 2019

Blogikaipuu

Kesä alkaa olla lopuillaan. Ens viikolla on jo syyskuu. Kesä meni vauhdilla, niinkuin oli odotettavissa. Reissuja reissun perään, niiden välissä töitä. Sen minkä kerkesi. Hurjaa vauhtia meni, eikä ollut oikein aikaa kirjoitella tänne blogin puolelle. Lightroomissa odottaa läjä kuvia kesän reissuilta, joista pitäis valita kivoimmat julkaistavaksi. Alkukesän Skiathoksen matkasta teen varmaan useamman postauksen. Lisäksi on odotettavissa muutama sananen Norjan reissuista (toisessa blogissa niistä on jo juttua), sekä Kreetalta. Tässä on tullut ihan ikävä blogien pariin.

Mulla on ylipäätään ihan kauhee kaipuu kirjoittaa. Se on hassua. Oon lukihäiriöinen ja välillä järkevän tekstin tuottaminen tuottaa paljon vaikeuksia, mut silti kaipaan sitä. Oon aina tykänny kirjottaa, vaikka se onkin hankalahkoa ja tekstit saattaa välillä sisältää hassuja kirjoitusvirheitä ja outoja sanajärjestyksiä lauseissa. Blogien pitäminen on ollu mulle pitkäaikainen harrastus. Joskus teiniä kirjoitin ajatuksia suljetulla alustalla. Vajaa parikymppisenä perustin ekan julkisen blogin. Sinne kirjoittelin kaikenlaista. Kun perhokalastus alkoi tulla isommaksi osaksi elämään, perustin niiden asioille sopivan blogin. Sitä päivitän edelleen, aina silloin kun on aihetta. Tää matkustusaiheinen on kaikista uusin. Tykkään kirjoittaa asiaa. Niinku esimerkiksi kerättyjä faktoja matkakohteista, josta voi jopa olla apua jollekkin samaan paikkaan matkaavalle, jos tänne blogiin eksyy. Blogien googlettaminen on ainakin itsellä tärkee työvaihe matkojen suunnittelussa. Tykkään kirjoittaa myös kokemuksista. Kalareissuilta ja ihan normi lomamatkoilta. Se on luontevaa. Niihin nää kaks blogia on oikein passeleita.


Ensimmäinen julkinen blogi käsitteli pääsääntöisesti ihan vain mun normaalia elämää ja arkea. Lisäks mukana oli pohdintaa erilaisista aiheita, joskus avatumistakin. Se on tällä hetkellä se juttu jota oon alkanu kaipaamaan. Tahtoisin kirjoittaa elämästä. Elämä on ihanaa. Kaikkine hyvine ja huonoine juttuineen. Oon aina ollu tosi pohdiskeleva ja ajatuksia analysoiva tyyppi. Kirjoittaminen jeesaa siinä prosessissa.  En ikinä poistanut vanhaa blogia. Se on edelleen olemassa. Välillä on hauskaa käydä lukemassa vanhoja juttuja. En kuitenkaan vois kuvitella jatkavani sitä enää. Se on tosiaan täynnä vanhaa historiaa ja elämässä on tapahtunut sen jälkeen niin paljon, että se blogi olkoon myös historiaa.


Musta olis kuitenkin tavallaan kiva alkaa taas välillä kirjottaa muistakin aiheista kun matkailusta tai kalastuksesta. Mietinkin, että pitäiskö mun ottaa tänne aina välillä mukaan muitakin aiheita. Miltähän se mahtais kuulostaa? Voisinhan mä toki edelleen kirjoittaa jonnekkin suljetulle alustalle, mutta tykkään jakaa myös kuvia. Nää blogit toimii samalla myös tavallaan portfoliona ja niin ei olis jos blogi olis suljettu. :D En mä tietenkään ihan kaikkea jaksa/halua kirjoittaa ylös, mut edes jotain. Silloin kun siltä tuntuu ja on jotain pohdittavaa ja sanottavaa. En tiedä kuinka moni tätä blogia edes lukee. Toisaalta sillä ei ole väliä, oon aina tehny näitä postauksia ihan omaksi iloksi. Blogien pitäminen on ollu mulle aina kiva harrastus. Elikkä, jos satutut tän lukemaan niin mitä mielipiteitä herättää. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti